Isnin, 1 Februari 2021

BULUH PERINDU / BONSAI

Assalamualaikum dan salam perkongsian... Dengan rendah diri... Saya mengucapkan selamat datang ke blog. Sudah diketahui kita manusia saling serba kekurangan. Dari sudut ilmu yang cetek saya menulis untuk perkongsian dari pengalaman dilalui. Jika ada sebarang khilaf mohon pembaca saling berkongsi dari pengetahuan. Dari pandangan mata ruas buluh agak kecil, batangnya kecik dari kayu bilah mancis. Klon yang saya ada ni batang kehijauan dan ketinggian dalam 1-1.5ft. Pokok buluh menjadi makanan kegemaran kucing dan ayam. Rumpun nya mengeluarkan bunga seakan padi. Ada yang panggil bunga sulong. Sekarang saya punyai 3rumpun yg subur dan bakal di pindah ke pasu. Kepada yang berminat untuk memiliki sebagai tanaman hias memang cantik dan saya klasifikasi kan sebagai buluh bonsai. Jika ada sebarang perkongsian.,sya sedia menerima. Saya juga membuka ruang blog kepada yang berminat menulis tentang tanaman hias dan herba. Saya juga membuka ruang pengiklanan kepada sesiapa yang berminat.
wasap.my/01155592625
Sekian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BONGKAH BENIH BONSAI KELOR

Assalamualaikum dan salam kepenatan. Namun usaha tanpa henti demi menjadikan sesuatu usaha akan berada ditahap kepuasan. Semalam kita pungga...